نمونه سئوال خطرناک وغیرکتب جدیدعربی متوسطه اول نمونه سئوال عربی پراز غلط و غلوط |
طرح سئوال که این گونه بود! برآن دانش آموزچه رسوایی بود! |
ممکن است درطول سال تحصیلی گذشته وپس ازمشاهده وارزیابی بعضی نمونه سئوالات کتاب عربی هفتم به برخی سئوالات برخوردکرده باشیدکه بااصول واهداف ارزشیابی کتاب عربی هفتم سازگارنبود.بنابراین چندموردازاین گونه نمونه سئوالات راکه بیشتربرساخت بجای شناخت تاکید داشت ویاازاهداف ارزشیابی عربی جدیددوربودراجمع آوری نمودم تادستورالعملی باشدبرای طرح نکردن دوباره این گونه سئوالات.گرچندمعتقدم دلیل این کارآشنانبودن طراحان بااصول طراحی سئوال نیست. زیرامعمولاشروع هرکاری درابتدانواقصی داردوبرای رفع واصلاح آن نیازبه زمان است.وکتاب جدید عربی هم ازآن مستثنی نیست. طرح اینگونه سئوالات احتمالا به یکی ازدلایل زیرمی باشد: 1-عدم اطلاع ازاهداف وشیوه ارزشیابی کتب عربی جدید(مقدم بودن شناخت برساخت) 2-حضورنداشتن درکلاس های ضمن خدمت 3-دسترسی نداشتن وعدم مطالعه کتاب راهنمای معلم عربی 4 –عدم مطالعه وتوجه به صفحه سخنی بادبیران درکتاب اصلی عربی هفتم 5-عادت داشتن به همان شیوه معمول وقدیمی طرح سئوال عربی. ودرپایان یادآوری می شود این پست مطلب به دنبال عیب وایرادگرفتن ازکسی نیست زیراکه خودسروپاتقصیرم. |
باتوجه به اهداف کتاب این گونه سئوالات به درد جرزلای دیوارهم نمی خورد!!!! طرح این سئوالات یعنی نادیده گرفتن اهداف کتب جدیدعربی طرح این سئوالات یعنی دلسردکردن دانش آموزان ازدرس ومشق ومدرسه |
ازما گفتن بود!دانلودنکنید! |