دانلودسئوالات ومطالب آموزشی عربی،پیام آسمانی وقرآن متوسطه اول

پایه هفتم - هشتم - نهم- اول -دوم -سوم متوسطه اول وبلاگ مبین دشتی

دانلودسئوالات ومطالب آموزشی عربی،پیام آسمانی وقرآن متوسطه اول

پایه هفتم - هشتم - نهم- اول -دوم -سوم متوسطه اول وبلاگ مبین دشتی

دانلودبارم بندی عربی هفتم هشتم نهم

بارم بندی عربی هفتم هشتم ونهم

نوبت اول ونوبت دوم

 بارم بندی کتبی و شفاهی:15+5

مشاهده بقیه و  

بارم بندی عربی هفتم هشتم ونهم

نوبت اول ونوبت دوم

 بارم بندی کتبی و شفاهی:15+5
  

انتشار فقط باذکرمنبع ولینک به این پست مجازمی باشد

http://nemonasoal.blog.ir

تذکّرات: برای طرّاحی سؤال 

1-  در هر آزمونی تنها دانش آموز نیست که آزموده می شود؛ در حقیقت خود معلّم و نظام آموزشی نیز آزموده می شود.

2-  طراحی وآماده سازی سؤالات امتحانی دست کم به یک روز کامل  وقت نیاز دارد.

3-   طراح در طرّاحی سؤالات امتحانی مجاز است تا یک نمره در بارم بندی تغییراتی اجرا نماید.

4-  بار اصلی سؤالات امتحانی ترجمه از عربی به فارسی و کاربرد واژگان است که باید دارای تنوّع باشد.

5-  در بسیاری از موارد سؤالات بخش های مختلف با هم تلفیق می شوند و تفکیک مهارت های زبانی امکان ندارد. مثلاً در بخش مهارتِ ترجمه، امکان دارد در یک جمله چند مفهومِ مختلف هم زمان با همدیگر بیاید.

6-  در طرّاحی سؤالاتِ مترادف و متضاد باید توجّه داشت که در نیمه نخست کتاب، بیشتر متضاد وجود دارد تا مترادف و نباید از دانش آموز خواست مترادف و یا متضاد کلمه ای را از حفظ بنویسد بلکه همانند تمرینات موجود در کتاب باید سؤال داده شود.

7-      فونت های Adobe Arabic ، B Badr ، Traditional Arabic ، Simplified Arabic برای تایپ سؤالات امتحان عربی مناسب هستند.

این فونت هارامی توانیدازاینجادانلودکنید

8- طرّاحی سؤالات امتحانی در میان نوبت و نوبت اول و دوم باید از 15 نمره باشد و در خود برگه امتحانی میزان کسب نمره شفاهی به تفکیک(روان خوانی و مکالمه) مشخّص شود. به عبارت دیگر چنانچه سؤالات امتحان 12 مورد است؛ مورد سیزدهم درج نمره روان خوانی و مورد چهاردهم درج نمره مکالمه است.

9- در بخش قواعد شیوه طرح سؤال باید مانند کتاب درسی باشد و مطلقاً از «ساختن» خودداری کرد؛ برای مثال طرح چنین سؤالی کاملاً مردود است: جمله «هذا الرجل طبیب.» در امتحان داده شود. سپس زیر هذا و الرجل نقطه چین داده شود و به جای طبیب ،طبیبات داده شود تا دانش آموز جمله را بازنویسی کند و به پاسخ «هؤلاء النساء طبیبات.» برسد. در این بخش سؤالات تعریفی نیز داده نمی شود.

10- سؤالات چندگزینه ای باید فقط دو گزینه داشته باشد.(جز بخش کلمات ناهماهنگ که چهار کلمه داده می شود.)

11-از طراحی سؤالات معماگونه، وجه اختلاف، شاذّ و خارج از اهداف آموزشی در امتحان خودداری گردد، مانند اینکه مفرد(علماء ملائکة، احادیث) چیست؟ ‌(علیم، ملأک یا ملک، أحدوثة)، بنات، نیّات، أمّهات،سماوات و سبعین چه جمعی هستند؟ طرح سؤال از معدود، تطابق عدد و معدود

12-طرح 4 نـمره از مطالب نوبت اوّل و 11 نـمره از نوبت دوم تقریبی است. بسیاری از مفاهیم در نیمه دوم کتاب با نیمه اوّل تلفیق شده است. منظور این است که در امتحان پایانِ سال، بیشتر از نیمه دوم  سؤال طرح گردد.

13-در بخش قواعد شیوۀ طرح سؤال فقط بر مبنای تشخیص فعل ماضی و مضارع در جمله و تعیین فعل مناسب برای جای خالی است؛ مثال: در جای خالی فعل مناسب بنویسید. أنا ... إلی البیت الآن. (أرجِـعُ- رَجَعَتْ )

14-بارم بندی امتحان خرداد و شهریور مانند هم است.

بارم بندی شفاهی عربی اول متوسطه(هفتم)

بارم بندی پنج نمره امتحان شفاهی عربی

نوبت اوّل و دوم

مهارت ها

شماره

موضوع

نـمره

جمع

مهارت های خواندن،

شنیدن، سخن گفتن

1

روان خوانی (خواندن بدون مکث و خطا و تلفّظ صحیح مخارج حروف)

3

5 نـمره

2

مکالمه ساده در حدّ کتاب درسی به صورت پاسخ کوتاه به جمله های پرسشی

(دارای ما، ماذا، ما هوَ، ماهیَ، مَنْ، لِمَنْ، أینَ، مِنْ أینَ، کَم، هَلْ، أ)

2

                                                     جمع نـمره ها

5


تذکرات:

  1. تلفّظ صحیح مخارج حروف خاصّ زبان عربی(ث، ح، ذ، ص، ض، ط، ظ، ع، ق، و) کاری دشوار است و از عهدۀ بسیاری دانش آموزان بر نمی آید؛ لذا درخواست می گردد از سختگیری در این زمینه خودداری شود و فقط از دانش آموزان خواسته شود که سعی کنند حتّی الامکان حروف خاص را درست بر زبان آورند.
  2. در پاسخ به جمله های پرسشی به پاسخ کوتاه یک یا دو کلمه ای بسنده شود؛ مثلاً اگر در پاسخ سؤالِ «هَل أنت مِن إیران؟» بگوید: «نَعَم» کاملاً درست است و نیازی نیست پاسخ دهد: «نعم؛ أنا مِن إیران.» در بخش مکالمه فهم سؤال نیمی از نمره را دارد.
  3. یکی از موارد امتحانی می تواند این باشد که از دانش آموز بخواهیم خودش را به زبان عربی در دو دقیقه معرفی کند.سؤالات بخش مکالمه باید بسیار ساده و ابتدایی باشد. تنها جایی که از دانش آموز (ساختن) خواسته شده است همین بخش مکالمه است. پرسش های این بخش باید در نهایت سادگی باشند زیرا دانش آموز در آغاز راه یادگیری زبان عربی است. نمونه سؤالاتی که می توان پرسید عبارتند از: هل أنت من مصر؟/ أ أنت کاظم؟/ ما اسمک؟ مَن أنت؟/ لمن هذه الحقیبة؟/ کم قلما هنا؟کیف حالک؟


دانلودتصاویرعربی7 8 9

دانلودبارم بندی عربی قران پیام


          نظرات 0 + ارسال نظر
          امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.